Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ladda ner program i en andra dator

Har försökt ladda ner visma 1000 i min dator hemma. Skulle underlätta för mig att slippa köra till kontoret varje dag. Filerna laddas ner men programmet som visas är visma 200 som tidigare funnits på denna datorn. Hur gör jag får att få rätt program installerat.

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 220628

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Jag rekommenderar INTE att ha filerna på två ställen. Det är bäddat för problem om man inte håller tungan i rätt mun..... Det går att arbeta med det i två datorer men det är något jag avråder 8 dagar i veckan.

Har du en stationär dator på jobbet?
Har du windows pro i jobbdatorn?

I det läget hade jag kört med fjärrskrivbord och kopplat upp hemmadatorn mot datorn på kontoret.

Återkom med svaren på detta så hjälper jag dig vidare sen.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hade bara tänkt använda datorn hemma till bokföringen. Det övriga sköter jag på firman.
En litet familjeföretag så jag tror inte att det blir så stora problem.
Har stationär dator både på firman och hemma. Windows 10 pro hemma, kommer inte ihåg om det är pro på firman. 
Föredrar nog ändå att kunna ladda ner programmet på datorn här hemma.
Har haft visma 200 tidigare här hemma, det är avinstallerat och uppsagt men när jag försöker ladda ner visma 1000 så är det ändå visma 200 som blir installerat.
Kan du hjälpa mig med det?
Laddade ner vårt löneprogram utan problem.
Mvh
M-L

Davor P1
CHAMPION

Gå in på HJÄLP - Om Visma Administration
Klicka på UPPDATERA LICENS
Ange ditt kundnummer och organisationsnummer
Klicka på nästa och därefter bör du få upp information om licensens giltighet.

Om detta inte hjälper är det till att avinstallera Administration 200 helt och installera om.

//Davor P

Robert25
UTFORSKARE

Är det ur licenssynpunkt OK att installera på en andra dator som man använder för tester?
Jag håller på att försöka skapa lite vettiga resultatrapporter och då är det en fördel att inte arbeta på den skarpa installationen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Robert!

Så här säger licensavtalet: 

Varje användarlicens ger Kunden rätt att för en (1) Användares räkning, installera och använda programvaran på persondator, arbetsstation eller annan enhet. Samma Användare får dock endast använda programvaran på en enhet åt gången.Kontakta Visma för information kring licenser för till exempel flera arbetsställen, koncerner, hosting eller ASP-lösningar.

Om det är två olika personer som ska använda sig av programmet så krävs det alltid två användarlicenser, men som jag tolkar det är det bara är du som själv ska installera det på en annan dator för att göra separata tester på egen hand, och då är det ok!

Med vänlig hälsning
Jesper

Ja, du har tolkat rätt. Jag vill installera på en annan dator och testa på en kopia av mina filer.