Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Lägga tillbaka företagsnamn i fakturamall

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-05-27 12:55 )

Vi ska byta företagsnamn och har tidigare haft tryckta brevpapper. Nu behöver jag kunna skriva in det nya företagsnamnet i mallen. Hur går jag tillväga?

1 SVAR 1
Highlighted
CONTENT PRODUCER

Re: Lägga tillbaka företagsnamn i fakturamall - Administration

Hej!

Om ni inte har gjort en massa ändringar i mallen förrutom att ta bort företagsnamnet så är det nog enklast att använda en standardmall.
Du kan kika på hur mallen ser ut genom att gå in under Arkiv - Insällningar - Företagsinställningar - Mallar. Markera Fakturor och klicka på den lilla pilen i kolumnen Mallar. Här kan du via knappen Förhandsgranska se hur mallen ser ut på dina fakturor. Markera mallen du vill använda och klicka på Plocka.

Om du har gjort flera ändringar i din mall och alltså vill fortsätta använda den går du in på samma sätt som jag beskrev ovan, sen markerar du din fakturamall och klickar på ikonen för Kopiera så öppnas Malleditorn.

Klicka på knappen för Text till höger och sen klickar du där du vill att företagsnamnet ska skrivas ut. Du får dra i de svarta hörnen för att rutan ska få önskad storlek.
I Funktion nere till höger i Basegenskaperna plockar du upp %Prm->Namn.
I Stiltyp väljer du Loggo och därefter kan du förhandsgranska och se så att den ser bra ut.
När du är nöjd med mallen sparar du den.

Du kan läsa mer om malländringar på vår hemsida.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~