Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

piathelar62
MEDLEM

Löner kommer inte under personalkostnader på resultatrapporten

När jag skall bokföra löner för ideellt arbete hos en förening så kommer inte lönekostnaderna under rubriken personalkostnader i resultatrapporten utan de kommer under rubriken övriga kostnader.

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Vilket konto är de bokförda på?

//Tina

piathelar62
MEDLEM

7010,7011 osv
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, jag är ganska säker på att det är SRU-koden som styr var på resultaträkningen kontot kommer. Själv har jag 7514 på lönekontona.

Om du går in i kontoplanen och kollar står det SRU-kod 7514 då?

piathelar62
MEDLEM

Jag har redan försökt göra det, men det fungerar inte. Kan det vara så att jag bokför i Bas96 för föreningen att det är för gammalt?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vet inte hur det fungerar med gamla versioner, men BAS 96 är ju väääldigt gammal :-). Är nog en god idé att uppdatera det. Vet dock tyvärr inte om det löser ditt problem.

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Har kikat lite i Administration med kontoplan BAS 96 och som Tina säger så är det SRU koden som styr detta, som standard i BAS 96 är kontot 5010 Lönekonto och konto 5210 Löner Företagsledare, samt konto 5220 Löner Tjänstemän, samtliga har SRU 512 och hamnar under Personalkostnader på Resultatrapporten medan konton med SRU 538 hamnar som Övriga kostnader.

Kika på SRU kodin på dina lönekonton och ändra dem till 512 så borde det bli korrekt på Resultatrapporten för dig.

Tack för din fråga!

/Carl