Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

MIn gamla dator har gått sönder, hur gör jag för att få fram de gamla uppgifterna? - Visma Administration

Min gamla dator har gått sönder hur gör jag för att kunna installera de på  ̈nya datorn
3 SVAR 3
NY MEDLEM

Re: MIn gamla dator har gått sönder, hur gör jag för att få fram de gamla uppgifterna? - Visma Administration

Vad skall installeras?
Har du backup? och Var?
NY MEDLEM

Re: MIn gamla dator har gått sönder, hur gör jag för att få fram de gamla uppgifterna? - Visma Administration

Hej Susanne

Det finns säkert flera olika sätt men har du en backup ”någon annanstans” – som signaturen 3pa2 indikerar - ligger du sannolikt bättre till.

Har du ingen backup men hårddisken fortfarande är OK (det är alltså bara själva ”datorn – CPU:n” som havererat) så kan du sannolikt ta loss hårddisken och gå iväg till ex vis Kjell & Co och fråga om de har en ”vagga” till den typen av hårddisk.

Med en sådan kan du göra om din interna hårddisk till en extern sådan – och därifrån kunna ladda över data till din nya dator.

Men är det en hårddisk-krasch som du råkat ut för blir det besvärligare – om ens möjligt att rädda. I det läget – om inte förr - bör du sannolikt konsultera någon expert på datorer.

Men säg att du har tappat hela eller delar av bokföringen – är det totalkatastrof då?

Inte nödvändigtvis, men det är då det gäller att du har en exemplarisk ordning på all din pappersdokumentation för din affärsverksamhet – och sedan får du börja från början igen från den punkt i bokföringen som du tappat - som jag ser det.

Mvh Roffe

Highlighted
NY MEDLEM

Bra poäng här med vikten av pappersdokumentationen något många tror sig inte behöva längre..........