Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Mall Silver har för kort fält för företagsnamn - Administration

Vi ska börja använda mallen faktura_silver_logo (för att kunna använda autoinvoice).

1. När Visma gör en standardmall nästa gång vill vi önska ett längre fält för det egna företagsnamnet eftersom det är begränsat till 50 tkn idag och plats finns.... vad sägs om samma som fältet i Visma? 

2. Nere till höger på engelska versionen står det bara TO PAY, men det behöver vara valuta med även där (liksom i rutan överst)!

3. Vi önskar ett avsnitt om standardfonter "stiltyper" i Vismas hjälptexter eftersom vi haft systemet länge och vi inte verkar ha det som är standard, vilket ger en hel del problem när man ska byta mall.

4. En petitess, men info om Qr-koden ligger för tätt och ser knas ut så vi har flyttat ner den, men önskar ändring tillkommande mallar.

5. Uppgifter om bank från de egna företagsuppgifterna på utskrifter med språkval engelska skulle vara önskvärt.
20 SVAR 20
COMMUNITY MANAGER

Re: Mall Silver har för kort fält för företagsnamn - Administration

Hejsan! 

Jag hoppas kunna besvara en del frågor och ge dig lite tips på malländringar. 

1. Fältet företagsnamn på mallen är inte baserat på antal tecken utan har istället en fast längd på objektet. Har du ett långt företagsnamn med breda bokstäver tar detta större plats än ett namn med smalare bokstäver. Får du inte plats med hela företagsnamnet går det att bredda rutan Namn i malleditorn. 

2. När du har valt en annan valuta än SEK på fakturan skrivs valutan ut tillsammans med TO PAY i rutan nere till höger. Vill du alltid att det ska skrivas ut valuta, vilken valuta det än är på fakturan, får du ändra i mallen. Ta bort objektet som heter Ledtext-totalsumma. Gå sedan in på objektet Ledtext-totalsumma2 och ändra villkoret till SIDA()=SIDANTAL()

3. Om du vill så kan jag mejla en uppdaterad fil som innehåller alla nya stiltyper. Läser du in denna kommer befintliga inställningar att skrivas över. 

4. QR-kodens placering kommer vi inte att ändra på, det kan vara som så att det ser bättre ut när du får in dem nya stiltyperna. 

5. BIC och IBAN skrivs ut när du har en markering för Export på fakturan. Dessa uppgifter skrivs ut som standard i och med att kunden inte behöver uppgifter om bank mm. Vill du ändå ha med banknamn och adressuppgifter får du skapa nya textrutor för ledtext och information. Funktionen för respektive ruta är: 

Banknamn: %Prm->BankNamn
    Adress: %Prm->BankAdr
    Adress 2: %Prm->BankAdr2
    Postnummer och ort: "SE-"+%Prm->BankPostnr+" "+%Prm->BankOrt

NY MEDLEM

Hej

Vi gör självklart alla ändringar för att få det att fungera, men se detta som önskemål till kommande standardmallar, tack.

1. Breddat Namn, men för att göra det måste man bredda hela rutområdet oxå om det är någon annan som drabbas av detta oxå.

2. Det är mitt hetaste tips till Visma att skriva ut valutan även i nedre högra hörnet om det är utland eftersom detta ofta strular med betalningar i fel valuta annars.

3. Ja tack, skicka mig filen.

4. Det är inte QR koden utan beskrivningsraderna som ligger taikon. Spelar mindre roll för vår del funktionsmässigt, men vi fixar det eftersom texterna ligger omlott.

5. Bra att ni har med BIC och IBAN, men även Bankens namn behöver vara med till de flesta länder fortfarande och det är inte svårt att lägga till det. Bra om det kommer med som autofält i nästa version för mallar på utländska.

MVH A
COMMUNITY MANAGER

Hej!

Jag har skickat filen till dig! 
COMMUNITY MANAGER

Hej!

Jag har skickat filen till dig! 

Hej, tack för tipsen och synpunkterna. Jag tar med mig detta så får vi gå igenom det när vi ser över möjliga förbättringar i standardmallarna. 
NY MEDLEM

Tack 🙂
NY MEDLEM

Lägger till en grej till inför nästa version: i standard-silvermallen logo för ordererkännande skrivs rubriken levdatum som "Lev dat" även på engelska...
COMMUNITY MANAGER

Hej igen! 

Det låter som att den engelska ledtexten för Leveransdatum på artikelrader har fallit bort.
Gå in under Arkiv - Inställningar - Mallar/Rapportgenerator - Utskriftsmallar, flik 3. Ledtexter och scrolla ner till raden Lev dat. Ligger det ingen ledtext på raden för EN kan du lägga in Delivery date.
NY MEDLEM

Tack, glömde det. Fixar.
När vi nu skulle ta silvermallarna i bruk fanns inte denna ledtext alls från början..så det blex en halvfärdig quickfix. Hur vanligt är det att de inte finns eller var det bara hos oss???