Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Annika36
UTFORSKARE

Mall Silver liten text

Bestämde mig just för att gå över till Vismas standardmallar Silver. Gjorde då först de förändringar i stiltyper och ledtexter som anges i hjälpen att man måste göra om man har haft programmet länge. 

Men hjälp vilken liten text det blev. Måste den verkligen vara så liten? Man måste ju nästan ha förstoringsglas för att kunna läsa.

Dessutom står det "levdatum" på den engelska fakturan, trots att det står EN "delivery date" i ledtexten på flik 3 i utskriftsmallar. Hur fixar jag det?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Re: Mall Silver liten text

Hej!

I version 2013.0 bytte vi fakturamallarna från "vit" till "silver" och jag minns att många hade funderingar på hur storleken på texterna förändrades och därför tog vi fram en rad hjälpdokument bland annat Hur ändrar jag teckensnitt eller stiltyp på utskriften. Vilken standardmall använder du när levdatum skrivs ut svenska på din engelska faktura trots att det står EN "delivery date" i ledtexten på flik 3 i utskriftsmallar? Tänker att jag ska försöka lösa det åt dig bara jag vet vilken mall det gäller men i övrigt hänvisar vi alltid till hjälpdokumenten eller till en partner när det gäller malländringar. 

Återkom med vilken standardmall du använder så kollar jag gärna på det. /Tinna