Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RolfM_
MEDLEM

Matcha leverantörsfaktura med inkomna följesedlar

Då vi gör beställning till leverantören via inköp ber vi om att märka order & faktura med vårt beställningsnummer, Så lång allt ok, lätt när leveransen kommer att göra inkommen följesedel.. Men sen när fakturan kommer från berörd leverantör (flera i veckan) hur ska man då kunna matcha leverantörsfaktruran mot inkomna följesedeln? 
-Löpnummer kan inte finnas med på lev.fakturan..
-Levnr ja det är ju inte mycket till hjälp då alla är från samma leverantör
- Följesedelsnummer fungerar för vissa leverantörer ja
- Namn, hjälper lika lite som levnr..
- Ankomstdatum hjälper om det inte är mer än en i veckan..
Varför kan inte Visma lägga dit Beställningsnummer?

 

Den här innehållet har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-06-27

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej RolfM!

Om jag uppfattat dig rätt så funderar jag på om funktionen i Visma AutoInvoice - Läs in e-fakturor kan hjälpa dig med detta. Efter att du har registrerat de inkomna följesedlarna och sedan läser in e-fakturorna så matchar programmet det ordernummer/följesedelnummer som följer med på e-fakturan med de beställningar/inkommande följesedlar som du har registrerade. Här kan du läsa mer om Ta emot dokument via Visma AutoInvoice »

Annars tar jag dina synpunkter som ett önskemål till förbättring av program.
RolfM_
MEDLEM

Hej, Problemet är nog bara det hur Autoinvoice skulle hitta rätt följesedel då det på fakturan endast finns vårt inköpsnummer som referens, men det går inte att söka på vid faktura registrering. Hör gärna av dig per telefon.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det hänger på vad din leverantör lägger med på fakturan, anger de numret på följesedeln och du sedan får först följesedeln och sedan leverantörsfakturan - så hanterar AutoInvoice detta med automatik. Får du då många leverantörsfakturor med följesedel så underlättar det med AutoInvoice.