Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Behörighetskontroll

Hej!
Jag använder idag Visma Förening. Vi har några anställda som jobbar med medlemshantering och jag skriver ut medlemslistor från visma som excel och skickar som uppdatering. Finns det någon funktion att kunna dela ut behörighet enbart till medlemsadministration, där inte bokföringen är åtkomlig? Finns det någon lösning för Visma Förening, eller om vi kan övergå till eBokföring, finns denna funktion där med medlemsadministrering som enda behörighet?

Mvh Mathias

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mathias!

I Visma Förening så kan man koppla på behörighetskontroll. Detta görs under Arkiv - Användare - Användare genom att bocka för "Behörighetskontroll". Här lägger man även upp användare och anger vilka delar i programmet de ska ha tillgång till.

Här kan man om så önskas endast klicka för "Medlemmar" under "Register". Då kommer användaren bara åt medlemsregistret, de kan lägga till nya medlemmar, skriva ut listor som berör medlemmar osv. Går att läsa mer om behörigheter här. Testa gärna att logga in som användarna innan ni delar ut inloggningen. 

Medlemsregister finns bara i Visma Förening ut av våra program, tyvärr har vi ingen molnbaserad lösning för detta som det ser ut idag. 

/Fredric