Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kolumn för epost och mobilnummer i Medlemslistor

Vår förening använder Visma Förening. Vi har läst in medlemslistan via Mallar/Rapportgeneratorn. I den listan kan vi få med Huvudmedlem o Familj. Men vi saknar kolumn för E-postadresser och vi vill kunna sortera listan på efternamn. Eftersom vi inte använder hos av personnr skulle vi även önska att ta bort den kolumnen. Knasigt att det bara finns kolumn för Telnr och inte Mobilnr. Hur många har inte mobiltel idag? Mer troligt att man inte har fast telefon.
Går någonting av dessa önskemål att lösa?
Margareta

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Betr kolumner: högerklicka på kolumnrubrikerna i list-läge så kan du välja kolumninställningar i dialogrutan som dyker upp och sedan lägga till/ta bort/flytta önskade kolumner efter behov.

I e-post kolumnen kan du semi-kolon avdela flera e-post addresser per kund vid behov:

epost1.hej; epost2.vem...

Hur många tecken som ryms vet jag inte men ett par epost-addresser/medlem räcker till mina behov.

Skriv ut fakturan med 'Skapa epost' så skapas ett epost meddelande med fakturan bifogad, sedan är det bara att skicka iväg de. Glöm inte att bocka i 'Markering' för de medlemmar/kunder som skall ha epost faktura.

Övriga skrivs ut på papper...

//rg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Justde ja, ett telefonnummer är alltid ett telefonnummer...//rg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är ju detaljerna det hänger på, du ska också välja utskriftsval för repektive medlem så blir det rätt när du väljer att skriva ut alla fakturor. Gå in på medlemmen och välj flik 3 - utskriftsval. Så slipper du markera vid utskrift. //rg