Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Musmarkören antingen kundnummer eller i kundnamnsrutan. - Administration

Vid fakturering vill jag ha musmarkören på kundnamnet och inte på rutan med kundnummer. Man har mestadels INTE kundnumret i huvudet men däremot vad kunden heter. Skulle vilja ha det som ett alternativ vilken ruta markören skall börja i - antingen kundnr först eller kundnamn först.
5 SVAR 5

Re: Musmarkören antingen kundnummer eller i kundnamnsrutan. - Administration

Hej! I Kundnr fältet kan du ställa in att du vill söka på namn istället för numret. Detta gör du enkelt genom att byta till Namn i listan som visas i fältet, som i mitt exempel nedan. 

NY MEDLEM

Tack , det underlättar !  Vad jag oxå tackar för, när jag råkade 'springa' på Visma Youtubes-filmer - DÄR har jag lärt mig mycket. Varför ger ni ingen info om att dessa finns till ?

Hej igen!

Om du söker i hjälpen med hjälp av Sök-rutan längst upp till höger i programmet får du träffar på  Skriven hjälp, Filmer och Forumstrådar. Synd att du inte sett dessa tidigare men kul att höra att de var till hjälp 🙂

NY MEDLEM

Satt sent en kväll ( dåligt i tv ) och kollade på frugans ipad Googla på Visma och fick då upp Youtubefilmer som förslag - satt nog i en timma och bara tittade lyssnade spola tillbaka och kollade igen - till frugans förargelse - måste du kolla jobb NU ??
Alla filmer var bra utom avslutningen - " ha en trevlig dag " - DET blev jag trött på  🙂
ANSTÄLLD

Hejsan!

Jag inser att när man tittar på flera filmer känns det upprepande att varje gång höra detta. Vi tar det med oss och ska försöka variera oss i fortsättningen.

Tack för dina synpunkter 🙂