Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Objekt i konteringen

Jag har i dag en kolumn där jag kan lägga resultatenhet, men skulle gärna vilja ha någonstans i både lev och kund där jag kan märka med Objekt. Enligt Visma så går inte detta. Men det måste väl finnas fler än jag som vill jobba med objekt? Tacksam för tips!

11 SVAR 11
Khedron Wilk
CHAMPION

Vilket program? 

I t.ex. eEkonomi går det att ha etiketter på lev/kund/artikel men det är inte det du är ute efter eftersom du skriver konteringen? 

Och amatörens nyfikna fråga: Vad är det praktiskt skillnad på resultatenhet och objekt? Går inte det första att använda som det andra? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Eller projekt?
Davor P1
CHAMPION

En resultatenhet löper per bokföringsår.
Ett projekt kan löpa över flera år.

Hur vill du använda OBJEKT? Skall den löpa från år till år?

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag började på företaget så har de lagt upp alla anställda under resultatenheter, så det är upptaget till detta, sen skulle jag vilja kunna märka upp på kund och levfakturor med tex allt som tillhör ett jobb som ska utföras under en tid på ett företag tex. det ska vara sökbart så att jag kan plocka ut kostnader och intäkter på det. Förslag?

Jobbar i Visma Administration 500

I mina ögon verkar det som att du bör kunna använda dig av PROJEKT.

Du har ju möjlighet att lägga upp fakturorna med följande märkningar

Projekt     Resultatenhet
---------     -------------------
NEJ            NEJ
NEJ             JA
JA               NEJ
JA                JA

Detta gör att du kan följa både säljarna separat och Projekten eller OBJEKTEN separat.

Sen kan du även göra inställningar i kontoplanen om du vill ha tvingande eller valfri uppdelning på projekt respektive resultatenhet.

Hoppas att detta hjälper dig lite på traven.

//D
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Davor!

Men en dum fråga... hur söker jag då i Visma om jag vill ha ut rapport på Objekt + res enhet?

Birgitta

Där fick du mig svarslös 😉

Jag misstänker att du förmodligen får snickra ihop en egen rapport för detta där du kan välja både Resultatenhet och projekt/objekt.

Det som gör denna lite knepig är att resultatenhet är styrd på bokföringsåret och projekt kan löpa på flera år.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tyvärr går inte detta i Visma administration 500:(

Det blir till att eventuellt gå över till 1000 tyvärr......

Blir dyrare men man får bättre kontroll och struktur på saker och ting.

Kan kosta runt 6 000 och uppgradera och därefter en extra tusenlapp eller två per år.
Fd medlem
Inte tillämpbar

går på 9800 och årsavgift på 3648 kr, så får se vad de andra säger:)