Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ogiltig enhet vid programuppdatering

Om du installerar/uppdaterar Visma Administration/Förening/Fakturering och du får felet Ogiltig enhet.

 
Lösning:

Avinstallera programmet i kontrollpanelen -> program och funktioner, installera därefter programmet.

 

Skulle det sedan vara så att du inte kan peka ut din enhet vid valet av var gemensamma filer skall ligga eller om du får ogiltig enhet igen, testa om något av följande hjälper:

 
  1. Högerklicka på installationsfilen och välj kör som administration.

  2. Stäng av UAC (User Account Control). Du hittar den i kontrollpanelen -> användarkonton -> ändra inställningar för User Account Control. Dra ner staplen till meddela aldrig. Obs glöm inte att ställa tillbaka UAC,n till dess utsprungliga läge efter du har installerat programmet.

  3. Lägg till nedanstående registervärde i registereditorn. 
    Ta start -> kör -> skriv in regedit och klicka på OK.Bläddra fram till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\SystemHögerklicka i högra rutan och välj Nytt -> 32-bitarsvärde (DWORD)
    I nytt värde nr 1, ta bort det som står och lägg till EnableLinkedConnections
    Högerklicka sedan på EnableLinkedConnections och välj ändra och lägg 1 i data 

Starta om datorn

Testa att installera programmet efter varje av ovanstående tre punkter.

0 SVAR 0