Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Önskemål om berörda personer för Rot på våra kundfakturor

Vi får väldigt ofta många (för oss onödiga) samtal från våra kunder när de fått sin faktura.
De vill försäkra sig att båda finns med på rot-avdraget (då oftast bara
beställaren står på fakturan som den är adresserad till.) Sen att deras fru/man/sambo/ står med i
fliken för rot-avdrag framgår inte någonstans på fakturan.

Så vårat önskemål är att det i framtiden även ska stå med vilka personer som är berörda av rot-avdraget på fakturorna som avser rot-avdrag.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Det här har varit upp tidigare och det väntar vi fortfarande på :-). Det ska också stå hur mycket rot som ansöks för respektive person. Det bästa vore att Visma hämtar namn och belopp och att man själv får formulera sin textmall.

Ett tips för att slippa samtalen är att som jag skriva en textrad på fakturan, men visst borde detta komma med i nästa uppdatering. Kanske inte heller genomförbart om man har väldigt många fakturor...

//Tina

Thomas51
CHAMPION

Det ska finnas på de senaste fakturamallarna: Arkiv > Mallar/Rapportgenerator > Utskriftsmallar > Hämta mallar

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej på er, 

Mycket riktigt finns nu stöd för detta på standardmallen för hus. Instruktioner för hur ni anpassar egna mallar hittar ni här
Fd medlem
Inte tillämpbar

Åh, vad bra! Den infon har jag helt missat. Då blir det till att lära sig hur man anpassar mallar nu då... 🙂

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jättebra! Tack för hjälpen! 🙂