Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Öppna företag utan internetuppkoppling och ej via Advisor Connect?

När jag försöker starta Administration 2000 utan internetuppkoppling och alltså inte via Advisor connect finns inte mina företag att välja. Det enda valbara företaget som kommer upp är Övningsbolaget. Jag vill kunna arbeta med Adm2000 där jag inte har Internet, hur gör jag det?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Välj in kunden i Advisor och sedan Arkiv, Öppna kundens datakatalog. Öppna katalogen Bokf som ligger där, kopiera sökvägen och spara den i ett dokument. I Administration väljer du Bläddra, klistrar in länken och OK. Nu kan du välja det företaget. Hur många företag har du att välja medan? Ett sätt är att skapa en katalog med länkar till de olika företagen för att göra det enklare att hantera.

"Ett sätt är att skapa en katalog med länkar till de olika företagen för att göra det enklare att hantera."

Hur ska denna länkkatalog var utformad? Ska man länka till varje respektive "admin"-mapp el. till någon särskild fil?

Tacksam för svar

Mvh
Joakim
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, ja skapa länkar till resp. adminmapp så kommer du att kunna välja mellan företagen.  Skapa t ex katalogen c:\Foretag och använd sedan kommandot mklink enligt för varje företag:
mklink /J "C:\Foretag\[NAMN]" "C:\ProgramData\Visma Advisor Connect\B_1\[Visma Advisor ID]\Bokf\Admin"

/Christer
cher@mitronic.se

Hej Christer,

Tack för ett lysande svar. Fungerade perfekt.
Du har löst mitt behöv av att kunna använda kombinationen av Advisor Connect och Administration manuellt (inkl. behörighetsmöjligheter på varje respektive användare.

Ha en trevlig dag.

Mvh
Joakim