Är inte alls nöjd med den nya fakturahanteringen, ska skicka en faktura med e-post men det går inte om det inte finns en e-postadress inlagd på kunden?? I den bästa av världar borde väl det vara inlagt i men jag har många engångskunder och då är det ju ganska onödigt mycket jobb, man ska väl ändå kunna skicka ändå. Helt värdelöst. Undrar om de som konstruerar programmet själva har arbetat i Visma. Jag vill gå tillbaka till föregående version. Kan man göra det utan krångel??
Följer...
Jag har också många engångskunder och håller fullständigt med föregående talare
Hej @Ing-Mari3 och @TeijaAC1 !
Vi förstår att det finns ett behov av att kunna ange e-postadress när du skickar fakturan. Vi tittar just nu på hur lösningen ska kunna se ut i relation till de nya funktionerna, så vår förhoppning är att ha en lösning på plats inom en snar framtid. Vi återkopplar så fort vi har mer information.
Tills vidare är en lösning att man har en kundnummer i kundregistret som man väljer upp på alla fakturor och justerar namn samt adressuppgifter. Sedan kan man ändra e-postadressen innan man skickar den. Vi vet att det inte är den optimala lösningen, men det är den lösning som finns just nu.
Det var ju ingen lösning, då faller ju hela systemet, ingen statistik kommer att visa rätt. Och hur ska man kunna söka i gamla fakturor efter historiken? Det vore ju bra om de som utvecklar programmen hade jobbat i dom, då hade denna uppdatering inte gått igenom. Har tyckt att Vismas program har varit toppenbra utom e-ekonomi som är värdelöst vad gäller att ha översikt över olika saker, där är det svårjobbat. Men om försämringarna blir fler så får man ju tänka om och leta andra lösningar. Hade vart smart om ni skickat ut till några kunder som får testa innan det går ut till alla. då hade ju sådan här saker upptäckts. Nej gör omgående om det som blivit fel.
Hej igen @Ing-Mari3 ,
Workarounden är tänkt som en tillfällig lösning om du inte alls arbetar med ett kundregister idag. Har du redan ett kundregister så att du får uppföljning på kunderna så behöver du lägga in e-postadressen på kunden i kundregistret innan du skickar fakturan. Jag vill dock trycka på att vi inte släpper frågan där, utan vi tittar på olika möjligheter för att kunna lösa detta på bästa sätt för er framåt.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.