Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Överlåtelsetext vid fakturabelåning - Administration

Vid fakturabelåning så ska fakturan förses med en överlåtelsetext, typ: Denna faktura är överlåten till osv. I vår verksamhet så har vi för avsikt att endast överlåta enstaka fakturor. Upptäckte då att om vi lägger in överlåtelsetexten så kommer den med på samtliga fakturor, alltså även de som inte ska överlåtas. Texten måste därför läggas in under radtexter manuellt på de fakturor som ska överlåtas. Visst det går, men det ser inte professionellt ut. Det borde därför finnas en funktion där man kan välja om överlåtelsetexten ska vara på just den aktuella fakturan eller ej.
5 SVAR 5
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Överlåtelsetext vid fakturabelåning - Administration

Hej Arnesson,

Vi har bollat runt detta och tror nog att vi kan hjälpa dig genom att skapa olika villkor på mallen. Med villkor kan du bestämma att texten och factoringbolagets uppgifter ska visas endast i vissa fall.

Bäst är nog att vi tar det på telefon. Går det bra om vi ringer upp dig?
Highlighted
NY MEDLEM

Hej! Jag har butikstjänst hela dagen idag så det blir lite svårt med telefon. Skicka gärna en arbetsordning med e-post så kan jag titta på det vid tillfälle. Tack!
Highlighted
ANSTÄLLD

Absolut, vi gör så. 🙂
NY MEDLEM

Hej,
Det här vore intressant för fler att ta del av.
Samma problem uppstår ju vid exportfakturering där fakturan skall innehålla "leverantörsdeklaration" om ursprung och certifiering.
Dan
Highlighted
NY MEDLEM

En duktig medarbetare på supporten löste enkelt problemet genom att göra justeringar i mallarna. Nu kan jag enkelt välja vilka fakturor som överlåtelsetexten ska finnas med på. Den som själv är duktig på att göra dessa justeringar och ändra i formler kan säkert fixa detta själv, men för alla oss andra som inte är några dataproffs så fixar supporten detta på ett ögonblick.