Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Överskrivning av text i infokolumnen vid byte av kontonummer på leverantörsfaktura

Om man på en leverantörsfaktura vill ändra från ett konto till ett annat innan man journalför så skrivs texten man skrivit in om produkten ( i infokolumnen ) över av kontonumrets text. Så istället för all specifik information om en dators prestanda så står det istället bara inköp material och varor om man valt det kontot 4010.
Det här problemet hade jag inte på den gamla version ( 2008 ) utan det har uppkommit efter uppdateringen vi gjorde nu till 2013.01.
Det här ställer till problem eftersom man måste skriva in texten igen.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag testade i version 4.32 av programmet och ser att det tidigare fungerade som du säger, att inforutan inte uppdaterades vid byte av konto. I version 5.52 och 2013.01 uppdateras det däremot. Jag vet inte anledningen till varför detta har ändrats och för ärendet vidare till mina kollegor på utvecklingsavdelningen som kan svara på det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Vanja,

Vi ändrade detta för några år sedan för att säkerställa att funktionen för Periodisering fungerar korrekt i alla scenarion på leverantörsfakturor.

Vår ambition var att förhindra fel så det är givetvis tråkigt om effekten av det upplevs som en försämring i det scenario du beskriver. Dessvärre tror jag inte att vi kan ändra tillbaka till hur det var i tidigare versioner.