Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Påslag på inpris för att få automatisk mitt utpris

Hej,
Jag undrar om det finns någon funktion i Visma Adm. att om våra leverantörer höjer sitt pris så att vårar utpris höjs automatiskt, Det borde finnas eftersom vi har lagt in ett procentuellt påslag. Problemet är att vid en vidare fakturering ser vi inte om priset höjts eller inte.
När vi lade in leverantörs fakturor manuellt så var det enkelt att märka eventuella prishöjningar, nu när vi läser in 80% av alla våra inköp via autoinvoice så kommer alla priser upp automatiskt. 
Som vi arbetar idag är att vi läser in de flesta lev fakturor och lägger upp alla kostnader på olika projekt. Sedan hämtar vi upp produkterna i Tid där vi senare markerar vilka ska debiteras och vilka inte. Det är i detta läge vi inte kan se om vi verkligen debiterar korrekt pris eller inte.

Vi kan se vår kalkylkostnad samt vårt utpris men vi kan inte tyda om marginalen har försämrats.

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Enklaste sättet är att läsa in en prisfil från leverantörerna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Betyder det då att mina utpriser uppdateras automatiskt?
En av våra leverantörer är en stor bugghandel med tusentals produkter som vi inte köper in och vi vill helst inte ha alla deras produkter bland våra artiklar.

Hälsningar Richard
Davor P1
CHAMPION

Görs i ett par steg.

1 läs in prisfil.
2 lägg på påslagen.
3 uppdatera kalkylpriser
4 godkänn nytt utpris
Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta är inte ett bra sätt för oss eftersom jag måste då läsa in eventuella prisfiler hela tiden. Jag skulle hellre vilja ha en markering på leverantörsfakturan i exempelvis i rött när det nya inköpspriset är ändrat mot det senaste inköpspriset. Då skulle vi märka när det ändras. 

Som det är idag så märker vi det om vi lägger upp fakturan manuellt men eftersom vi försöker läsa in så mycket fakturor som möjligt så vill man ha en koll om priserna ändras.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Rickard, tack för din problembeskrivning och förbättringsförslaget. Jag tar med mig din input i ett utvecklingsärende vi har i vår önskelista sedan tidigare på detta. Vi känner till behovet och har diskuterat det i den här tråden men har inte haft möjlighet att prioritera det.