Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Payson delbetalning

Hej
Payson har något ganska nytt som heter payson delbetalning som de erbjuder kunder som kör med payson faktura! detta har jag aktiverat hos payson men tyvärr verkar det inte som att ni inte stödjer delbetalningsfunktionen i payson. Förhoppningsvis är det något jag gör fel? Det är väldigt viktigt att vi får in en sådan funktion i webshoppen då vi går miste om affärer som det är nu.
4 SVAR 4

Re: Payson delbetalning

Hej Dan!

Kunden kan välja att delbetala fakturan om dem har valt att betala med betalsättet Payson Faktura, men detta syns inte i kassan utan det framgår först när kunden får sin faktura.
Är det detta du tänker på eller hade du velat ha alternativet delbetala synligt redan i kassan?

Med vänliga hälsningar,
Marcus 
NY MEDLEM

Hade så klart varit bäst med en separat alternativ redan i kassan. Finns möjligheten att få delbetalning även när de väljer faktura så kan jag ju alltid skriva det i informationen om betalsättet. 
Ser dock proffsigare ut med en separat knapp. 
NY MEDLEM

Ser nu att det inte går att lägga till någon text till detta betalalternativ! Då står man ju på ruta ett igen, kunden har ju ingen aning om att denna funktion finns!! Lösning på detta så fort som möjligt tack.

Absolut, det håller jag med om. Vi tar emot det som ett önskemål och så får vi se vad vi kan göra för att eventuellt visa det redan i kassan. 

För att lägga till text i betalsättet får du gå in under Inställningar - Språk. Sen väljer du tredje fliken som heter "översätt systemtexter" och går till alternativet "Kassa - Varukorg"
Då lite längre ner på sidan hittar du texten för betalsättet Payson. 

Med vänliga hälsningar,
Marcus