Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

micke-esk
MEDLEM

Periodisera E-faktura i Visma Administration 2000 under Inläsning underlag

När man använder tjänsten Digitala fakturor och låter leverantörer skicka faktura till sin @autoinvoice.se så hamnar inkommande fakturor under Inläsning underlag och har benämningen E-faktura.

För att kunna betala fakturan så måste den konteras och sedan läsas in.
Mitt problem är att jag vill kunna periodisera fakturan direkt under Inläsning underlag och det går inte idag.

Arbetssättet idag är:

Under inläsning underlag hamnar bl a inkommande E-fakturor tillsammans med Visma Scanner-underlag.

Idag måste jag först öppna E-fakturan för att kunna kontera. Innan jag sedan ska läsa in fakturan så måste jag stänga fakturan jag öppnat. Sen måste jag gå in under Leverantörsfakturor och där får jag öppna fakturan igen för att sedan kunna periodisera och sist också ange att den är Attesterad.
Sen är det galet att om man nu har många konteringsrader och ska periodisera varje så finns inget val för att kunna välja samma period för flera rader så man måste göra en periodisering för varje konteringsrad.
Detta är mycket krångligt och jag skulle önska smidigare lösning.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @micke-esk 

Tack för att kontaktar oss. 

Jag förstår att du tycker att det är lite omständligt och vi ser gärna att du lämnar ett önskemål om programförbättring direkt till våra utvecklare av Visma Administration. 

I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

Ha en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet 

/Tinna