Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Periodsammanställning för moms, arbetsgivaravgifter och avdragen skatt

Hej,

Vår revisor vill att vi skickar periodsammanställning för moms och arbetsgivaravgifter och avdragen skatt för räkenskapsåret 2015/2016 till honom. Vart hittar jag detta? I vilket program och hur går jag tillväga?

Jag använder mig av Admin 500 och Lön 300.

Tusen tack på förhand!

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Troligtvis menar han att du ska ta fram det från SKVs hemsida när du loggar in där. Fråga annars.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Loggar du in på Skatteverket och arb.giv.avg/moms, så kan du ta fram en periodsammanställning jan-juli resp. aug-dec - denna tar du ut både på arb.giv.avg. och en på moms. Har för mig att det finns längre ner på sidan och heter periodsammanställning. Ta ur dessa och skicka det till din revisor. Är det ngt annat de menar så får de väl komma tillbaka till dig.

/Marie

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen!
Fd medlem
Inte tillämpbar

För att förekomma revisorn i dessa fall, skriver jag ut kvittensen från SKV:s hemsida jag får, när jag har lagt in siffrorna för månaden. Dessutom sparar jag ner ett exemplar i PDF-format eftersom papper får fötter. På det här sättet, får han i revisionspärmen jag sammanställer, samtliga AGA- skatt- och momsredovisningar som gjorts under året. Ju mindre en revisor måste fråga, desto billigare blir det...

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Toppen!