Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Prislistor - kunder med specialpris på ett fåtal produkter

Jag har 4 kunder som har specialpris på ett urval av våra produkter, dock inte samma pris. Då det bara gäller ett del av vår ordinarie prislista skulle det ju vara bra att använda sig av ett rabattavtal MEN jag vill inte lägga det som rabatt i% utan som fast pris i kr. 

Jag har försökt komma fram till en bra lösning men hittar inget annat än att skapa nya prislistor med alla artiklar och då lägga in aktuellt pris på de som berörs och låta de andra priserna vara som huvudprislistan. 

Vi är dock valutakänsliga och har leverantörer i många olika länder vilket gör att vi uppdaterar priserna ofta och det blir massa extrajobb att uppdatera alla prislistor. Tar jag bort övriga priser ut specialprislistan och sedan lägger en order blir priset noll, istället för att hämta från huvudprislistan. Någon som har ett bättre lösningsförslag?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-07

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Jennyholmen!

 

I Visma Administration går det dessvärre inte att lägga in något fast pris på rabatter, så utifrån de förutsättningarna är ditt nuvarande arbetssätt så som du kan jobba med fasta rabattpriser. Om du däremot skulle börja med procentuella rabatter på era artiklar som ska ha ett annat pris så är rabattavtal en riktigt bra funktion.

 

Om någon annan av våra forumanvändare har gjort på något annat sätt får ni gärna flika in med lite tips och trix i tråden!

 

/Tinne

 

Längs ner i rabattavtal så kan man lägga in specifika artiklar och även peka på prislista. Där borde du kunna peka på den speciella prislistan där du endast har de avvikande artiklarna.