Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

AnneSofie
NY MEDLEM

Problem att integrera Visma Adm 200 och SEB?

Jag får stopp när jag försöker skicka betalfiler från Visma till SEB, och SEB menar att bankkontouppgifterna (som endast behövs för utlandsbetalningar) saknas. Visma Adm 200 har inte möjlighet till utlandsbetalningar, och jag gör aldrig några, men därmed kan jag inte lägga in de bankkontouppgifter som SEB väntar sig. Någon annan som lyckats med integration mellan Visma Adm 200 och SEB?

 

1 GODKÄNT SVAR
AnneSofie
NY MEDLEM

Tydligen förväntar sig SEB-integrationen att man ska markera att det är svenska betalningar, men eftersom det bara finns svenska betalningar i Visma Adm 200 så finns ju inte den möjligheten. Hur har ni andra löst det med SEB?

 

Visa lösning i originalinlägg

6 SVAR 6
AnneSofie
NY MEDLEM

Tydligen förväntar sig SEB-integrationen att man ska markera att det är svenska betalningar, men eftersom det bara finns svenska betalningar i Visma Adm 200 så finns ju inte den möjligheten. Hur har ni andra löst det med SEB?

 

Hej AnneSofie!

 

Jag skulle gärna vilja kika närmre på det här, men jag skulle behöva information om vilket format du har valt på betalfilen samt vad du för felmeddelande när du försöker ladda upp filen. Återkom med ovanstående information så ska jag försöka undersöka det närmre.

 

Önskar dig en fortsatt fin fredag sålänge!

/Tinne

Hej GÄRNA för problemet är ju inte löst.
Uppskattar att ni vill kolla mera på detta.
Vi har gått tillbaks till gamla LB-formatet så länge eftersom ISO-betalningarna inte fungerar för mig

Det gamla LB-formatet har fungerat utmärkt, inga problem
När jag skulle övergå till det nya ISO-formatet fick jag bifogade felmeddelande från SEB

Efter en del grävande hör jag att det verkar vara en parameter i Visma som jag inte når via någon meny i min Visma Admin 200, men som måste justeras. SEB väntar sig en info som nu saknas i filen, som har att göra med mitt bankkonto/bg-konto, att det är svenskt eller något sånt...

En kille på supporten på SEB kände igen felmeddelandet och berättade att det ibland blir problem med just Debtor Bank Agent mellan Visma och SEB, kanske en barnsjukdom som kan fixas med tiden?

Hälsningar
Anne-Sofie PetersenFelmeddelande ISO-betalning SEBFelmeddelande ISO-betalning SEB

 

Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Hej @AnneSofie 

 

Tack för att du delade felmeddelandet! Vi ser över detta och återkopplar när vi har mer information att ge dig. 

Hej!

 

Vi har rapporterat det som ett fel hos oss och det kommer att rättas i kommande versioner. I dagsläget vågar jag inte svara på när det kommer att ske men vi återkopplar här i tråden så fort det finns mer information. 

 

Ha det fint!

/Jenny

Hej igen, 

 

Vi har nu lagt upp ett inlägg för det här felet under fliken Kända fel. Gå gärna in och följ tråden Det kan i vissa fall vara problem med betalfiler i XML-format om du har ett bankgironummer i företag där vi uppdaterar när problemet är löst!

 

/Jenny