Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Problem med att göra registervård i 2017.12

Jag försöker göra registervård, men kommer bara 95%, sen hänger sig programmet. Är det ett känt problem i 2017.12?

11 SVAR 11
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Visma! Jag önskar ett svar från er här också!
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej AnnaB
Jag har inte hört något om just detta tidigare. Det är något som jag skulle behöva titta på. Kan jag kontakta dig via mejl. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja! 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helena! Problemet aktualiseras nu när vi gör inventering. Jag har alltså ännu inte lyckats göra registervård. Jag ber dig att ta kontakt med mig via mejl. Eventuellt var det du som skickade ett mejl med något som kunde vara en länk till att ladda upp säkerhetskopia, men detta meddelande var helt avpersonifierat. Sånt är inte något jag har lust att svara på, det åker i papperskorgen.

Hej AnnaB.
Det var vi som skickade ut den länken för att ta in filer. Det måste vara på det viset för att vara tillräckligt säkert för dig. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det vore fint om det gick att vara säker på att det är ni som skickat mejlet... Men nu, vinner jag något på att uppgradera, eller hur ska jag göra? Kan ni se att det här problemet har försvunnit eller förbättrats i senaste versionen?

Flera prestandaförbättringar är gjorda sedan dess så jag skulle tro att din låsning också påverkas. Men jag kan inte lova då jag inte har din miljö framför mig. 
Annika36
UTFORSKARE

Jag tror att det varit tal om, i andra trådar, att man måste göra registervården från serverdatorn numera. Men det kanske bara var rekonstruera register...?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Min dator är (som jag förstått det) egentligen inte en serverdator, men det är min dator som delar ut Visma till övriga användare. Det bör vara min dator som i så fall fungerar likt serverdatorn. Nu har jag fortfarande 2017.12, men vet att det kommit uppdateringar. Visma - har ni fixat det här problemet i nyare versioner?
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej AnnaB
Vi har uppdaterat flera saker sedan 2017.12 så du ska absolut uppdatera. Dock vad gäller registervård ligger den fortfarande på servern, det som är det fina är att du ska inte behöva göra någon registervård. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur fungerar det när man, som vi, delar ut Visma från en dator som inte är en server?