Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Problem med att klienterna tappar anslutningen till SQL värddatorn ungefär hela tiden. Visma Adm 2000

Vi har sedan anvisning ifrån detta forum uppgraderat till SQL versionen av Visma Administration 2000 då vi kör OsX med Parallels och för att slippa Codebase fel.

Det har mycket riktigt slutat komma codebase fel men detta har bytts mot att programmet tappar anslutningen till servern ungefär hela tiden. Det kan hända om programmet inte används på några minuter, eller mitt i inmatning.

Detta är helt oacceptabelt och måste lösas.

Våra datorer är uppdaterade på alla sätt möjliga, både Windows värddatorn (Win 10 pro) och
klientdatorerna. (Win 10 och Parallels 12)

Vi kör Kablat nätverk med mycket kompetenta routrar/switchar så det är inte att nätverket är slött som är problemet.

13 SVAR 13
ANSTÄLLD

Re: Problem med att klienterna tappar anslutningen till SQL värddatorn ungefär hela tiden. Visma Adm 2000

Hej Daniel!

Jag ska se till att vi kontaktar dig för att titta vidare på varför ni får det så här. 
NY MEDLEM

Re: Problem med att klienterna tappar anslutningen till SQL värddatorn ungefär hela tiden. Visma Adm 2000

Vi har samma problem. Tappar alltid kontakten efter ex lunchen.
ANSTÄLLD

Hej Pelle!

Ledsen att det dröjt med svar i denna tråd. Jag ska se till att du blir kontaktad av en kollega. 
NY MEDLEM

Vi har samma problem. 😞
ANSTÄLLD

Hej!

Jag ber en kollega kontakta dig. 

Samma problem. Uppstod precis efter att vi uppdaterat programmet.  Varigt 2 vänder i supporten vid det här laget... ingen lösning
NY MEDLEM

Vi har samma problem. Felet verkar uppstå på specifika datorer oftare än andra. Alltid efter raster när man varit ifrån datorn en stund och kommer tillbaka så står det felmeddelandet om frånkopplad. Finns det någon form av lösning för detta?

Dök felet upp för dig i samband med en uppdatering? 
NY MEDLEM

Vi har haft liknande scenario i en äldre version men det slutade upp under en längre period och nu direkt efter senaste uppdateringen så drog problemen igång igen. Börjar tvivla på att det finns en lösning efter många olika tester...