Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Problem med att skicka e-post från programmen

Efter en uppdatering av Windows 10 går det inte längre att skicka e-post via Adm- och Löneprogrammen. Det ställer till stora problem för oss. Är det fler som har samma problem? Hur har ni löst det i så fall?
4 SVAR 4
NY MEDLEM

Re: Problem med att skicka e-post från programmen

Jag hade det problemet tidigare och fick installera den gamla Outlook 2013 för att kunna maila ut fakturor, då gick det bra även om jag annars använder Office 365.
För någon vecka sedan noterade jag att det plötsligt gick att använda Outlook 365 så nu är allt frid och fröjd igen. Jag kör Admin 2000. Men har slutat skicka mail från Lön 600 sedan vi gick över till Mitt lönebesked. 
Det finns en länk på Vismas supportsida hur man kan ställa in i registret för att få det att fungera - den hjälpte inte mig utan först när jag installerade Outlook 2013 parallellt med Office 365 fungerade det. 

/Annica
NY MEDLEM

Highlighted
ANSTÄLLD

Läs gärna mer tråden Ingen Mapikompatibel e-postklient »
NY MEDLEM

Satt med det hela förra veckan och löste det inte bara med hjälp av länken så när jag grottat mig gråhårig och gjort enl länken PLUS användning av programmet VISMA ASSIST ADMIN.. - reparera så fungerar det. Hade varit bra om Visma la till det i sina supportmanualer så att man kommer vidare.