Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inkommande följesedlar markeras inte som fakturerade

Någon mer som har problem med att inkommande följesedlar inte markeras som fakturerade trots att den är kopplad till en leverantörsfaktura?

9 SVAR 9
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Såg att du fått hjälp från vår support. Jag arkiverar denna tråden så att den inte dyker upp i sökresultaten.

ha en fin kväll!!
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fast problemet kvarstår, efter den rättningen som supporten gjorde så har jag samma problem dykt upp igen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Klara!

Ok, jag förstår. Det bästa är dock att du fortsätter diskussionen i det ärende/konversation du redan har med supporten, (kan se att det finns en mailkonversation, ärendenummer 5892089). Maila eller ring oss som sagt så ska vi se till att ärendet ses över på nytt.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag var dock intresserad av om det är fler som har samma problem.

Vi har samma problem med ett antal inkommande följesedlar. Verkar vara något som händer med restade varor som bokas 0 levererat och 0 i restat.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har samma problem. Förstår inte varför lösningen inte lades ut här? Jag har flera följesedlar som ligger kvar trots att de är upplockade. Gemensamt är att de inte har något belopp på sig utan bara preliminärt belopp.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Enda lösningen just nu är att skicka in en säkerhetskopia för rättning. Ingen smidig lösning när verksamheten är beroende av systemet.

Hej!

Det kan vara olika anledningar till att detta uppkommer, så det finns ingen generell lösning till detta problemet. 
Utan har ni detta problemet så kontakta supporten. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

 

Japp det finns flera av oss som har detta problem alltjämt - försöker lägga till en kommentar om det här i forumet då Visma inte har löst detta problem ännu (version 2019.21). 

Det går inte med "normala" metoder att sätta fakturerat flaggan - vad fick du för lösning via Supporten, vore tacksamt om denna lösning kunde läggas ut här så att vi kan få bort de inkommande FS som ligger och skräpar i systemet.