Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Problem med skulder som hängt med sedan 2013

Jag har 2 skulder som ligger i bokföringen sedan de uppstod 2013, det är lev fakturor som är betalda 2014, men beloppen ligger ändå kvar som skulder. Kan man ta bort de och i så fall hur?
//rg

9 SVAR 9
KjellP
CHAMPION

Kan du se hur de bokfördes då de betalades?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! De är journalförda och utskrivna både som lev -fakturor och som utbetalda. Men ändå ligger samma belopp som finns på en faktura vardera som skuld på respektive lev-nummer. IB för 2014 visar ingen skuld mer än en obetald annan lev-faktura. Några bra tips? 🙂
KjellP
CHAMPION

Nu är jag inte helt insatt i Visma Förening men i Administration kan man gå in på "Betalningar" och där manuellt markera fakturor som betalda när det trasslat till sig.

Hoppas det tipset kan hjälpa dig.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! När jag går in i list-läge på leverantörer så finns de där som Skuld på de 2 det rör. Går jag sedan in på respektive leverantör så finns de där oxå, logiskt nog, men där slutar det. Jag kan inte ta bort eller ändra posterna och fakturorna är sedan länge betalade. //rg
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Lillroffe! 

Jag skulle föreslå att du gör en registervård i förening via Arkiv - Registervård/Rensning - Registervård, bocka i samtliga rutor och tryck utför. När du gjort detta kommer förhoppningsvis skulderna försvinna eftersom det verkar bero på en hängning i systemet. 

Tack på förhand! 
Fd medlem
Inte tillämpbar

2 frågor

1- Jag funderar på att ta bort 2013 från programmet då jag har allt spara i pappers-arkivet, då kanske jag slipper se de eländiga skuldposterna.
2 - Föreningstermometern visar bara kundfakturor för 2018 inte levfakturorna!?

//rg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Skuldsaldot ligger kvar på leverantören efter att jag tog bort 2013 så det har nog med leverentören att göra, jag har ingen lust att ta bort leverantören då det ligger senare historik på den, vad göra?

Föreningstermometern verkar oxå leva sitt eget liv, hur jag än byter bokföringsår så visar den endast kundfakturor från 2018 och inga lev fakturor alls på något bokföringsår. Däremot så följer Balans/resultat bokföringsåret. Är det något fel eller...?
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Lillroffe!

Har du gjort en registervård i föreningen? Det är det jag rekommenderar dig att göra först och främst, för det brukar rätta till denna typen av problem. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Linnea!
Jag har provat det mesta och nu har jag tagit bort 2013-2015 men skulden ligger kvar så jag har bestämt mig för att frysa de berörda leverantörerna och lägga upp de på nya lev nr, det finns ju back-up på allt så det kan jag stå ut med.

//rg