Hej Davor (eller någon annan)
Jag har Administration 500 med 30 olika företag som jag bokför åt. I vårt eget företag är administrationen nu så stor (vi har mer verksamhet än redovisning) att jag tänkte lägga faktureringen på en annan person/dator. Hur gör man det bäst?
Fleranvändarsystemet som du beskriver ovan verkar super, men är kanske dyrt (vi har bara Windows 10 Home på vanliga laptops). Vet ej heller vad en till användarlicens kostar?
Köpa eekonomi till person 2 som sköter hela kundreskontra, vilket sen kanske kan importeras till administration?
Eller köpa Visma webbfakturering, där person 2 bara gör kundfakturor, som sen kanske kan importeras till administration?
Och är det så att kundfakturor ej kan exporteras/importeras mellan bokföringsprogram, endast bokföring av dem? Dvs om person 2 gör kundfakturorna så kan de ej komma in i kundreskontran hos person 1? Vilket skulle betyda att person 2 har reskontra i sin dator för de fakturor han skapat och person 1 reskontra endast för de äldre kundfakturorna?
Hälsningar, Helen