Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_95
UTFORSKARE

ROT/RUT skattereduktion: Färdigställ beslut fungerar inte från version 2024.1

Inget händer när man väljer att färdigställa besluten.

 

- Går till Skattereduktion - flik 2. Beslut

- Säkerställer att betaldatum är korrekt och kryssar i (markerar) de fakturor som ska färdigställas

- Klickar på "Färdigställ beslut"

- Informationsruta med fråga "Vill du färdigställa besluten" dyker upp - klickar JA

- Rutan försvinner men inget händer (inga betalningar på fakturor, fakturorna kvar under flik 2)

 

Har dubbelkollat fakturorna på flik 4 - ingen betalrad och saldo kvarstår. Har stängt/öppnat programmet samt kört registervård.

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan_95 

 

Det låter som om du har gjort precis som man ska. Det vore toppen om du kunde slå en signal till supporten så vi får koppla upp och titta på hur det ser ut hos dig samt felsöka för att bena ut varför det inte går att färdigställa besluten. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

Tillsammans med supporten upptäckte vi att det fungerade att färdigställa en faktura i taget. Två eller fler fakturor på en gång fungerar inte. Supporten kunde inte återskapa felet i deras program, så det är inte säkert att felet beror på version 2024.1. Jag misstänker dock att felet uppstår när man färdigställer i 2024.1 om ansökan har gjorts i föregående version, men supporten skulle testa det och återkomma.

@Johan_95  Så bra att du uppdaterade här i forumet - tack snälla för det. När du får besked får du väldigt gärna återkomma och uppdatera mig igen. 

 

Ha det fint 

/Tinna

 

Saris-Z
NY MEDLEM

Har samma problem! Vore bra att lösa detta...

Hej @Saris-Z 

 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

Jag har varit i kontakt med våra produktspecialister och vi har försökt att återskapa det du beskriver utan framgång, oavsett om vi använder en äldre eller den nya versionen av Visma Administration.

 

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi se hur det ser ut i ditt företag och undersöka vad som skiljer ditt system från våra testmiljöer så av den anledningen behöver du slå en signal till vår support. Tänk på att under jul- och nyårshelgerna har vi förändrade öppettider. Mer info och kontaktuppgifter hittar du här

 

God Jul och Gott Nytt År 

/Tinna 

 

Johan_95
UTFORSKARE

Hej,

 

Jag har nu haft möjlighet att prova färdigställa ansökningar som har skapats i version 2024.1, och problemet kvarstår tyvärr. Som tur är går det att färdigställa ett beslut i taget, men inte två eller fler samtidigt.

 

Supporten ringde aldrig upp mig, men jag kände inte att det var akut och har därför inte försökt nå er själv. Nu ser vi att fler har exakt samma problem, och jag antar att felet uppstod efter uppdatering även för @Saris-Z.

 

Jag vet inte vad ni vill veta, men jag kan punkta upp lite om min datormiljö:

  • Admin 2000 med nätverk och API, 2 användare (jobbar på huvuddator, extra klient används inte för tillfället)
  • Windows 11 Pro
  • Intel CPU
  • Alla mappar är standardmapparna
  • Använder Visma-tjänster som AutoCollect, AutoInvoice m.m.
  • Har över 80 000 fakturor
  • Har använt systemet över 25 år, databasen härstammar alltså från 90-talet.

Vill ni veta något mer är det bara att fråga.

Hej @Johan_95 och @Saris-Z 

 

Vi kommer att ta kontakt med er båda utanför forumet så jag vill be er att hålla extra koll i mejlkorgen. Just nu har vi lite längre handläggningstider i och med helgerna men vi ska se till att lösa detta åt er. 

 

Ha det fint så hör vi av oss.