Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_95
UTFORSKARE

ROT/RUT skattereduktion: Färdigställ beslut fungerar inte från version 2024.1

Inget händer när man väljer att färdigställa besluten.

- Går till Skattereduktion - flik 2. Beslut

- Säkerställer att betaldatum är korrekt och kryssar i (markerar) de fakturor som ska färdigställas

- Klickar på "Färdigställ beslut"

- Informationsruta med fråga "Vill du färdigställa besluten" dyker upp - klickar JA

- Rutan försvinner men inget händer (inga betalningar på fakturor, fakturorna kvar under flik 2)

Har dubbelkollat fakturorna på flik 4 - ingen betalrad och saldo kvarstår. Har stängt/öppnat programmet samt kört registervård.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan_95 

Det låter som om du har gjort precis som man ska. Det vore toppen om du kunde slå en signal till supporten så vi får koppla upp och titta på hur det ser ut hos dig samt felsöka för att bena ut varför det inte går att färdigställa besluten. 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

Tillsammans med supporten upptäckte vi att det fungerade att färdigställa en faktura i taget. Två eller fler fakturor på en gång fungerar inte. Supporten kunde inte återskapa felet i deras program, så det är inte säkert att felet beror på version 2024.1. Jag misstänker dock att felet uppstår när man färdigställer i 2024.1 om ansökan har gjorts i föregående version, men supporten skulle testa det och återkomma.

@Johan_95  Så bra att du uppdaterade här i forumet - tack snälla för det. När du får besked får du väldigt gärna återkomma och uppdatera mig igen. 

Ha det fint 

/Tinna