Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Liselott Oldin
UTFORSKARE

Rapporter inköp och försäljning från/till utlandet

Vår bank efterfrågar information om våra inköp och försäljningar från och till utlandet. De önskar belopp och vilka länder det rör sig om. Finns det någon som har tips på hur man enkelt kan få ut sådan information ur ADM2000?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-10

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan,

Kikade på detta och det känns som att du skulle använda det som heter Intrastatrapport, finns en för både införsel och utförsel. Dessa rapporter finns inte som standard i programmet men kan läsas in via Arkiv - Mallar/ Rapportgenerator - Läs in Rapport. Se till att mappen SpcsRapp är markerad och välj Ok. I listan som syns finns det två rapporter du kan välja, du importerar en åt gången. 


 

När du har gjort importen hittar du rapporterna under Utskrifter - Inlästa/ Skapade

 

Hoppas detta är utskrifter som kan hjälpa dig med ärendet till banken. 🙂 
Ha en fin dag!
/My

Båda dessa rapporter visar noll på utskrifterna här hos mig..?

Det är lite svårt att säga på rak arm vad som gör att rapporterna inte fungerar för dig. Egentligen så är dessa rapporter anpassade för inrapportering till SCB, så det kan behövas fler fält ifyllda. Finns mer information om rapporten i vårt skrivna hjälpavsnitt Intrastatrapport.

Jag känner nästan att det är bättre om du kontaktar supporten via telefon eller chatt så kan vi diskutera fram vilken utskrift som är bäst för dig och eventuellt kolla inställningarna till rapporten då också. 🙂 

/My