Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visa bankgiro vid registrering av leverantörsfaktura

Hej

Chattade med er support om det fanns möjlighet att se bankgirouppgift vid registreringen av en leverantörsfaktura, så att man slipper att hoppa mellan första och tredje fliken hela tiden. Detta gick inte, enligt supporten, utan bankgirot fanns att se på fliken 3.Betalningar...
Nu har jag pratat med Sebastian - pris ske Gud att han finns 😉 - och han meddelar följande;
Skriv in början på leverantörsnamnet vid "Levnr", så kommer en undermeny upp med val av leverantörer. Högerklicka på kolumnrubriken (eller namnet på en leverantör) och välj "Kolumninställningar". Markera BANKGIRONR under "Tillgängliga kolumner" och därefter pilen till höger för att flytta "Bankgiro" till "Aktiva kolumner". Jag valde att flytta upp bankgirouppgiften till att ligga under "Namn" - OK. 

Nästa gång man skriver in första bokstäverna i leverantörsnamnet, så syns nu i listan även bankgironumret för leverantören så att man kan kolla att detta stämmer. Vi har t.ex. Transportstyrelsen som leverantör och de har 3 stycken olika bankgironummer, så då är det ju extra viktigt att rätt bankgiro står i betalningsfilen...

Sebastian tipsar även om att det på en hel del ställen i Visma går att högerklicka och få upp lite roliga alternativ.

OBS!  Det här är ju bra om ni på Vismas Support känner till!


Innehållet i denna tråd har verifierats av Visma Spcs 221013



1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ylva,

Håller med om att Sebastian är fantastiskt och han har utbildat många av oss. Fint att han kunde hjälpa dig med din frågeställning. Funktionen att lägga till/ta bort kolumner, justera derasordning och storlek är riktigt bra. 

I dokumentet Kolumninställningar kan den som är intresseradläsa lite mer om detta.

Tack för att du tog dig tid att återkoppla och ha enfortsatt fin ”fössta tossdan i mass”

 
/Kristina