Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur skriva ut reskontrautdrag

Mitt ombud vill att jag skriver ut någon form av reskontrautdrag där man kan följa kundfakturor och inbetalningar. Vad ska jag skriva ut?

 

Innehållet i denna tråd har verifierats av Visma Spcs 220531

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I Visma Fakturering under Utskrifter - Reskontra finns en utskrift som heter Kundreskontralista. Listan visar som standard obetalda kundfakturor men du kan bocka i "Ta även med slutbetalda fakturor". Denna visar vilka fakturor som finns i reskontran per det datum du väljer. Markerar du att du vill se även slutbetalda så kan du längst ut till höger se om det finns något saldo på fakturor samt att du längst ned på utskriften får en summering. 

Under Utskrifter - Reskontra hittar du även fler listor som Förfallolista - kundfakturor, Kundfordringar, Avstämning inbetalningar m.m. Hoppas dessa är till hjälp! 

Mer information om utskrifterna hittar du i vår hjälp.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Jag vill ha en lista där jag kan se kundfodringar, men även se de fakturor som har blivit betalda.
I den listan som du föreslår, där får jag bara upp antal fakturor, hur mkt som är betalt och hur mkt som återstår. Men det framgår inte vilka fakturor det är, vilket datum etc.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Hur mycket information du får på den utskriften beror på vad du har bockat i för Utskriftsalternativ - väljer du Uppgifter per faktura i utskriftsdialogen så får du nog all information som du önskar.