Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Restorder skapas av ej lagervara

Hej vi har problem när programmet skapar restorder av ej lagervara. I restordern som skapas anges att varan är levererad vilket är helt galet och ställer till problem för oss, hur löser man det?

 

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Troligtvis har ni bockat i att artikeln är lagervara i artikelinställningarna, detta måste bockas ut för att du skall slippa få dessa restordrar.
Jag skulle tro att ni i dagsläget har ett minussaldo på dessa artiklar, du ser det i artikeln under flik 2, för att man skall kunna bocka ur lagervara måste du först göra manuell inleverans av artikeln så att det blir 0 i lager.
Det gör du enligt Instruktion Lagerhantering , glöm inte att ta en lagerförändringsjournal när du är klar, därefter kan du gå in på respektive artikel och bocka ur Lagervara.

/Carl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar, men restorder hantering vill vi gärna ha. vad jag förstår så har problemet kommit vid någon uppdatering av programmet, vet inte om jag förklarade tillräckligt tydligt. Om vi levererar en order med ex. 5 artiklar men 2 st av artiklarna saknas, (finns inte i lager) då blir dessa automatiskt restnoterade när vi skriver ut fakturan. När vi sedan går in i orderhanteringen och plockar upp restordern med de 2 artiklarna som saknas, så står det  2 st artiklar beställda och 2 st artiklar levererade (samma artiklar), detta trots att artiklarna inte finns i lager och det ställer till det för oss?
Ulf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Ok, detta går inte att komma förbi på något vis är jag rädd utan programmet lägger att dessa är beställda och levererade som du beskriver, skulle den inte göra det så skulle det rent tekniskt skapas en ny restorder varje gång du plockar upp en restorder.

Jag lägger ditt önskemål till vår utvecklingsavdelning så kan de kika på om det är något som kan ändras till framtida släpp.

/Carl