Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LottaM
MEDLEM

Rull-listan öppnas uppåt i slutet på fakturaregistreringen och döljer tidigare artikelnummer, namn.

Hej,
Jag har problem med att rull-listan kommer uppåt och döljer tidigare inmatade uppgifter som artikelnummer och artikelnamn när man kommer en bit ner på fakturan. Det var ett liknande problem förr i programmet men det ändrades så de senaste åren har alltid rull-listan gått neråt, utan att dölja tidigare inmatningar, vilket har underlättat enormt när man har många, långa artikelnummer som man inte kommer ihåg.
Enligt det gamla så kunde man leta upp rätt artikel och sedan bara skriva samma nummer på rad efter rad eftersom man hela tiden såg föregående inmatning. Nu när man kommer ner till där rull-listen går uppåt så får man söka reda på artikeln varje gång igen. Tar jättelång tid.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Hur många artikelrader kan du registrera innan den börjar öppnas uppåt?

Ett tips är att minimera menyfliksområdet, då tjänar du ytterligare några rader innan söklistan öppnas uppåt. Om du kikar längst upp till vänster ser du att du kan klicka på en liten pil, här kan du välja Minimera menyfliksområdet:



Vad tror du om det, kan det hjälpa lite?

Vill du sedan få tillbaka detta område går du samma väg igen.
LottaM
MEDLEM

Det ska jag prova. Tack för tipset!