Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Re: SEPA, betalning i EUR måste ha XML format? - Visma Administration

Skall jag tolka ditt svar som att ni kommer att stödja PO3-formatet?

Hej igen Bamse, 

Vår förhoppning är att vi kan ge stöd för PO3 i samband med nya kraven för eurobetalningar i höst. Vi utreder frågan just nu men kan inte ge besked om resultatet eller tidplanen riktigt ännu. 
NY MEDLEM

Hej, Jag har också fått brev och samtal från SEB gällande det nya filformatet. Vi har många EU betalningar i EUR, så för oss är detta en nödvändig funktion.
NY MEDLEM

Hej Jag har även fått samma brev i från SEB gällande nya filformatet. Vi har jätte många betalningar så går i väg varje vecka och behöver få veta att detta inte kommer bli problem i oktober. 
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette SEPA-betalningar via fil.

Stödjer Visma Admin ändrade SEPA-betalningar via fil fr o m oktober 2016 ? Se SEB's infotext: För dig som idag använder tjänsten Leverantörsbetalningar till utlandet (SISU) på internetbanken, innebär förändringen att du måste börja använda det nya filformatet XML ISO 20022 senast 8 oktober. Med vänlig hälsning Margaretha L.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej, vi har fått samma brev från SEB.
NY MEDLEM

Hej Margaretha L,

Jag tror att du hittar ditt svar i denna tråd. Vi har många banker att ta med i beräkningen och vi arbetar på att se hur en funktion skulle kunna se ut i programmet för att passa våra användares behov. Jag kommer återkomma i den här tråden så fort jag har en mer definitiv tidsplan.
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette filformat+XML+ISO+20022.

Hej,

Vår bank (SEB) kräver filformat  XML ISO 20022 fr.o.m. 8/10 för SEPA betalningar. Stöder Visma detta?
Mvh Stefan
NY MEDLEM

Hej på er,

Nu kan jag ge er en uppdatering i frågan. Efter att ha sett över bankernas olika krav så har vi nu tagit ett beslut om stödet vi kommer kunna erbjuda för eurobetalningar i Visma Administration till hösten.

När det gäller Nordea kommer det som idag heter Fakturabetalningsservice att ersättas av formatet Po3 som kan användas i Internetbanken Företag för alla betalningar.

När det gäller SEB, Handelsbanken, Swedbank och Danske Bank kommer vi stödja formatet ISO20022 som du kan skicka alla dina utlandsbetalningar inkl eurobetalningar via.

Släppdatum för versionen där dessa nya format kommer ligga innan kraven träder i kraft i höst.

Visa lösning i originalinlägg

NY MEDLEM

Hej,

Nu är det bara en månad kvar att skicka de gamla betalningsfilerna till SEB. Hur ligger Ni till?

Tack på förhand