Hur länge kommer SMS-funktionen vara avstängd? Vi använder denna tjänst dagligen och påverkan är stor för oss. Tacksam för något besked om hur länge detta kommer att pågå.
Hejsan!
Jag vill bara hoppa in här och säga att vi inte har glömt bort dig. Jag förstår verkligen din frustration och jag har tagit detta vidare internt. Jag väntar på besked och hoppas kunna återkoppla snart.
Ha det fint så hör jag av mig snart igen. ☀️
/Ebba
Hej!
Jag använder också SMS-tjänsten ofta och vill ha en tidplan på när den är igång igen.
Hej!
Jag rekommenderar dig att prenumerera på vårt inlägg, där kommer vi uppdatera så fort vi har en tidplan. När du prenumererar på inlägget får du ett mejl när vi har en uppdatering. Tack för ditt tålamod.
/Ebba
Men det är ju över en månad sedan det stängdes...
Set är nu mer än två månader sedan sms service stängdes ner och detta börjar bli otroligt jobbigt, kanske vi ska hitta en annan service????
Hej @Ing-Marie1!
I dagsläget har vi inte någon information om Visma Sms driftunderhåll men jag rekommenderar att du följer inlägget Visma Sms stängd pga underhåll där vi kommer att uppdatera med mer information så fort vi kan.
/Jenny
Hur kommer ni att kompensera era användare när en tjänst som är nerstängd som vi använder och betalar för??
Hur kommer ni att kompensera era användare när en tjänst som är nerstängd som vi använder och betalar för??
Vi är fler som undrar vad som händer. Vi använder sms-tjänsten dagligen och det kostar oss, och kunderna, mycket tid när vi måste ta kontakt med samtal.
Hej!
Jag ber om ursäkt över att det dröjer med återkoppling om tjänsten men så fort vi vet något kommer vi att uppdatera tråden Visma Sms stängd pga underhåll. Så jag rekommenderar att ni följer fliken Driftinfo, då får ni ett mejl när det finns ny information. Detta görs genom att logga in på forumet och gå in på det produktområde du vill följa, välj fliken Driftinfo - klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera.
/Jenny
Någon nytt angående när SMS-tjänsten ska fungera igen?
Hej @Gelvås!
Just nu har vi ingen ny information att delge kring när tjänsten är igång igen, men så fort vi vet mer så uppdaterar vi i den här tråden. Kan tipsa om att prenumerera på tråden så får du en notis så fort vi skriver något nytt.
Jag vill tacka dig för ditt tålamod och önska dig en fortsatt fin dag.
/Tinne
Hej!
Vi är verkligen ledsna att det har dragit ut på tiden, men nu har vi kommit längre och ambitionen är att vi kommer tillbaka med mer info under nästa vecka.
/Jenny
Hej alla,
Visma Sms har stängt.
Som ni alla vet har Visma Sms varit stängt för underhåll under sommaren och vi har nu landat i ett beslut att inte öppna upp tjänsten igen. Vi förstår att detta skapar besvikelse och frustration hos er.
Anledningen beror framförallt på att sms-tjänsten inte lever upp till den nivå som vi önskar.
Vi förstår om det här känns stökigt, men det finns andra lösningar på marknaden som kan hjälpa dig med fortsatt sms-kommunikation med dina kunder. För dig som skickar många sms rekommenderar vi sms-lösningen hos LINK Mobility. Ange Visma Spcs när du är i kontakt med dem.
Oavsett vilken leverantör ni väljer framöver, vill vi ge lite tips på vägen. På vår hemsida finns mer info om hur ni exempelvis exporterar en kundlista från programmet.
Ta hand om er och tveka inte att höra av er om ni har fler funderingar.
/Jenny
Det här är en klar försämring för oss. Den nivå som fanns tidigare räckte väldigt bra till våra behov. Vi har många kunder som jobbar ute och inte kollar sin mail särskilt ofta och då skickade vi ett sms som en påminnelse. Hur tycker Visma att vi ska göra nu?
Hej!
Tack för din feedback. Det finns många olika leverantörer där ute som hjälper till med olika sms-lösningar. Vi rekommenderar specifikt leverantören Link Mobility. Vill du ha tips på hur du sköter övergången på bästa sätt har vi info på vår hemsida.
/Ebba
Jag vill inte betala för något utomstående system. Jag vill ha ett sätt att få till detta i Advisor.
Jag menar inte att det måste vara ett sms, men har ni ingen annan lösning på hur jag kan meddela mina kunder. Jag vill inte köpa till någon utomstående sms-funktion när det ska ingå en i det system jag betalar för. Kan jag göra på något annat sätt inom Advisor för att uppmärksamma kunderna på att de fått ett mail?
Tusen tack för att du förtydligade ditt önskemål. Jag kan lova dig att vi tar detta på största allvar och har startat en diskussion internt för hur en framtida lösning skulle kunna se ut. Med det sagt så är det inget jag i dagsläget kan lova kommer men vi är väldigt tacksamma för din idé.
Just nu har vi ingen annan lösning i vårt program för hur du kan uppmärksamma dina kunder att de fått ett mejl.
Jag önskar dig en trevlig helg!
/Ebba
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.