Är det fler än jag som råkat ut för att säkerhetskopieringen tar evigheter numera och att hela datorn hänger sig under tiden? Chattade med supporten i dag men fick ingen som helst hjälp, bara rådet att säkerhetskopiera när jag slutar för dagen men vad händer då med GDPR när min dator är igång när jag går hem och vem som helst kan komma in i ekonomiprogrammet och hela datorn?
Om du låser skärmen med ett unikt lösenord kommer ingen åt dina data.
//L
Jag tar hela tiden backuper med skärmen låst: Ctrl+Alt+Del samt Enter å så är det klart och datorn arbetar i bakgrunden, eller gör du på annat sätt???
//L
OK - då kanske du inte loggar på med användarnamn och lösenord när du startar upp på morgonen, eller? Är det så att när du startar datorn på morgonen kommer du direkt in utan att logga in?
//L
Arkiv -> Lösenord
Arkiv-> Användare
... beroende på. Men det är inte att man låser Visma jag talar om, utan jag talar om att låsa skärmen. Loggar du på datorn med användarnamn och lösenord, bör du kunna låsta med Ctrl+Alt+Del och välja Lås datorn.
Det handlar inte om att starta om eller att stänga av eller att logga av, det handlar enbart om att låsa skärmen så ingen obehörig kommer åt datorn om du går på muggen. Tänk om nån skickar ett målande kärleksmail till en kollega från din e-maillåda för att skoja med dig när du är iväg. Det är inte så skoj... Det har hänt mig!
//L
Aj, då...
Då får nog Visma själva hjälpa till med ett svar. Jag går bet.
//L
Copyright 2022 Visma Spcs. All rights reserved.