Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Saknas påminnelse om att låsa period

Upplever att automatiska påminnelser för att låsa period i bokföringen har slutat att komma from 2021. Sitter med version 2020.2 Visma Administration 500. 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Helen,

Kontrollera  hur det ser ut under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring så  du inte har markerat Påminn aldrig om att låsa period. Jag har kikat i ett par olika versioner av Visma Administration och i samtliga blir jag påmind om låsning så det borde bero på markeringen i företagsinställningar.

Stämmer inte detta vill jag gärna att du hör av dig så får vi fundera lite till på vad som kan ha hänt. 

 

Ha en fin dag! /Tinna 

Jag har korrekt inställning på påminnelse i företagsinställningen.

Hej Helen,

Ok jag nästan satt en peng på att felet låg där men vi får helt enkelt ta nya tag. Gör så att du slår en signal till supporten där vi har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut i ditt program så får vi lösa det i den kanalen istället.  

 

Välkommen att höra av dig! /Tinna

Hej Tinna. Ber om ursäkt. Nu kommer alla påminnelser. Jag har inställningen - påminn mig 30 dagar innan - och den här gången hade jag varit så snabb med bokföringarna, pga stress i bokslutstider, så... ja, jag låg liksom före mina inlagda påminnelser. Tack o hej.

Åhh skönt att höra! Har funderat ganska mycket på vad det annars skulle ha berott på.

Tack för att du hörde av dig 🙂 /Tinna