Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Scanna flera dokument - eEkonomi

Jag efterfrågar funktionaliteten i scanningappen att kunna markera flera foton som sedan scannas in, nu måste man ta en i taget. Lite tidsödande.
21 SVAR 21

Re: Scanna flera dokument - eEkonomi

Nu använder ju inte jag Visma Scanner men undrar om det kan ha att göra med att varje verifikat skall vare särskilt även digitalt. Det skapas väl en fil per verifikat då det är så det bör bokföras. 
Och tänkt på att spara originalen i lagstadgad tid på ett säkert sätt, tror många missar det. 

Visma Skanner är ett utmärkt verktyg att snabbt få in bokföringsmaterial såsom kvitton mm.
Den är mest lämpad för kvitton. Men om man även använder den till att fota enstaka leverantörer fungerar den bra. kravet är en sida. När det gäller leverantörer flersidiga så skulle jag i stället att e-posta in dessa om man får dessa via e-post eller i stället få in de direkt som digitala i appen.
Det finns en e-postadress som är kopplat till appen. Lite bökigt första gången men om man vet att man har flersida leverantörer så finns bättre appar än Visma skanner att tillgå och då kan man enkelt få dessa tolkade innan man e-postar in dessa in i e-ekonomi eller det system man använder.
Man får helt enkelt hitta en lösning som passar eller skräddar sy en lösning.

Jag tror inte att man spar tid att koppla flera dokument/kvitton  i appen det gör man i ekonomisystemet eller det systemet man jobbar i.
Jobba med dubbla skärmar ett måste vid digital hantering av bokföringsmaterial.
NY MEDLEM

Kanske skall förtydliga, detta gäller pappersfakturor och tillhörande kvitton. Bästa exemplet är företagskortet där jag får faktura på papper och vill dokumentera alla kvitton. Fota av allt går ju snabbt med telefonen, men sen att få in det går långsamt då man bara dels kan markera ett foto i taget i scannersarna och sen i evisma kan man bara koppla ett dokument i taget.
NY MEDLEM

Duger det inte att fota endast fakturan och sedan stämpla ihop alla kvitton till denna och spara denna i en pärm? Skriv på vilken verifikation det är bara innan och spara pärmen i 7år.
NY MEDLEM

Vill vara lite mer digital än så och skippa att spara papper

Automatisk avprickning företagskort mastercard. Skaffa ett företagskort Mastercard istället för samlingsfaktura Visa. Du funkar detta klockrent och koppla på bankopplingen då sker det nästan med automatik du spar över 80 % av din tid. Smart  
NY MEDLEM

Det blir en liten bunt i månaden, du fyller knappt en pärm på 7 år 😉
NY MEDLEM

Vi har mastercard, hur menar du att det skulle fungera? 

́Kräver ju ändå specat underlag för inköpen, d.v.s kvitto, fysiskt eller digitalt...