Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Re: Scanna flera dokument - eEkonomi

Kanske är lite nördig på det här då jag jobbar med sånt, men om du direkt när du får kvittot fotar det i scannerappen (många expensesystem funkar ju så..., en konkurrent till evisma har det just så :)) och det då lägger sig digitalt och kan plockas upp senare så är det på plats. Hålla på med papperskvitton..., bara att hitta alla och samla in när väl fakturan kommer... Tycker inte att pappershantering är 2019 alls.
NY MEDLEM

Jag har ett företagskort Mastercard och förstår inte heller hur du menar, låter ju toppen om 80% av allt jobb kan göras. Kan du förklara?
NY MEDLEM

eller alt tab 🙂

Möjligt men lagkrav är ju lagkrav....Vi som då tycker om administration är ju av en avvikande åsikt liksom.

Jag var på Ekonomimässan o där språkade jag med en från Pleo som sa typ samma sak. Mastercard har krav på att kortläsaren ska programmeras med vad man säljer och då skulle en kortslut via sms/Mail räcka som underlag. Det tog jag ganska snabbt ur honom när jag förklarade vad lagen kräver av ett underlag. Och då gick jag aldrig in på kraven vid belopp över 4000kr.

Ändringar är p G när det gäller digitala/fotade kvitton, Och kommer säkert att bli samma regler som i Norge- Danmark och Finland. Där behövs inte kvittot spara när det fotas in och blir digitalt.

Bokföringslagen hänger inte med den tekniska utvecklingen, men det kommer säkert ändring på detta.

Så spara alla kvitton man fotar i brev eller i handskfacket i bilen.

Ingen revisor frågar efter dessa kvitton när de har inloggning direkt i e-ekonomi eller annat molnsystem där man är 100% digital redovisning.

Så är det så fota på...det är kanon.-

Läs mer hur jag jobbar med mina kunder i e-ekonomi.
Vi jobbar med fasta priser där vi kan erbjuda prisvärda paket om allt blir digitalt.
Ett nytt sätt att arbeta på.

Läs mer på www.ekonomikontoretonline.se 

Många aha upplevelser när vi lägger upp hela det digitala flödet i e-ekonomi.
NY MEDLEM

Jag gör så att jag scannar endast in fakturan, sedan häftar jag in alla kvitton under orginalfakturan och sätter dem i en pärm.

Skanna och koppla alla kvitton och dokument till fakturan då kan du bli helt digital och då slipper du leta i pärmar efter kvitton om det är garantiåtaganden mm.

Enkelt allt på ett ställe och du kan komma åt det vart som helst i dator/app/ när du behöver det. Och det bästa du spar in arkiveringstiden till 3 år istället för 7 år.

Många använder ytterligare en e-postadress för inkommande e-post faktura.
Ofta en bra lösning, om det är många leverantörer som ska vidare faktureras o.s.v.

Även Ondrive -Googel Drive- Drop Box ger stora möjligheter att dela in i mappar som kan delas med andra. 

Alla hittar sin lösning med det finns bättre fristående program som enbart hanterar digitala leverantörer ex Centsoft som är kopplat till e-ekonomi, med då bör man ha minst 50-100 st leverantörer /mån om det ska vara lönsamt.  SYSTEM för större företag.
NY MEDLEM

Ja och med en förbättrad scanningfunktion så skulle det bli toppen! Visma, läser ni detta?