Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Scriptfel på min sida - Administration

Vi har uppgraderat Visma adm 500 från 2015 till  2017 och får scriptfel när vi startar Visma och min sida laddas.
9 SVAR 9
NY MEDLEM

Re: Scriptfel på min sida - Administration

De håller på och undersöker saken sedan tidigare.

Exakt vad det beror på vet jag inte, men det dyker upp ibland.

Har du uppdaterat webbläsaren till senaste version? Det kan eventuellt hjälpa.

//Davor P
NY MEDLEM

Nej, vi kör inte senaste versionen av webbläsaren. Det är en delad server så det är lite beroenden till annat som gör att vi inte kan uppdatera webbläsaren.
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vi har tidigare haft fel med detta men det ska vara löst i de nyaste versionerna av webbläsarna.

Om det inte fungerar testa följande:
  1. Starta Internet Explorer
  2. Gå till Verktyg – Internetalternativ
  3. Gå till fliken Avancerat, välj “Återställ avancerade inställningar”.
  4. Om ovan inte hjälper, på samma ställe, Återställ. (Om det är OK att återställa alla inställningar i Internet Explorer)
  5. Starta om webbläsaren och Visma Administration.
  6. Kör igenom allt som finns i Windows Update
  7. Uppdatera Internet Explorer till den senaste versionen
  8. Kör en genomsökning med nuvarande antivirus eller ladda ner t.ex. Malwarebytes och kör en genomsökning där.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
NY MEDLEM

Hej
Nej funkar inte.
Och om inte detta fungerar och jag har Crome som standardwebläsare, Vad gör jag då.

MVH Gunnar
NY MEDLEM

Hej Gunnar Risberg!

Får du scriptfel när du startar programmet? Vilken version har du av programmet? Har du senaste versionen av Crome? 

/Linnea
NY MEDLEM

Skriptfel?

Hejsan! Får flera gånger om dagen upp en skylt där jag meddelas att jag har fel på skriptet. Det spelar ingen roll om jag sen trycker ja eller nej så kommer skylten tillbaka efter en stund igen. Är det någon som har en aning om vad jag kan göra åt detta???

Svar: Skriptfel?

Godmorgon warriland,

Jag tror du hittar svaret på din fråga i denna tråden. Vi slår ihop trådar i samma ämne så blir det lite mer överskådligt.  Välkommen att skriva igen om det inte löser sig.

/Tinna

NY MEDLEM

Det blir jättebra. Jag har firefox som webbläsare så jag hittar inte var jag ska under verktyg, för att fixa denna bugg.

@warriland

Jag sökte vidare i ämnet och det visar sig att vi (inte jag då tyvärr) har uppmärksammat detta och arbetar på en lösning. Fick ingen information om prognos på det bara att vi arbetar för att lösa det. 

Håll ut och tack för att du såg informerade mig!

/Tinna