Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Senast inpris i lagerlista

När man skriver ut en lagerlista över ett urval av artiklar kommer senast inpris alltid med. Skulle vara bra om man hade möjlighet att exkludera denna information genom kryssruta i urvalsdialogrutan, ifall man önskar skicka listan som ett utdrag till kund eller liknande.

I nuläget är man tvungen att exportera till Excel, bearbeta filen, spara som PDF och mejla, en smula omständigt...

Någon annan som känner på samma sätt?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Conny, 

Tack för ditt inlägg. Kan det kanske hjälpa att skapa en rapport som tar med de uppgifter som du vill visa externt? Jag är osäker på hur många som skriver ut lagerlistan i det syftet och som skulle önska en förändring där. Med en egen rapport har du möjlighet att välja de kolumner du själv tycker är relevanta. 

Så här skapar du en rapport på några minuter. 

1. I Visma Administration 2000, gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator 
2. Tryck på Ny - välj Guide 
3. Skriv namn och välj registret Artiklar som är lagervaror. Tryck Fortsätt
4. Välj in relevanta fält t.ex ArtNr, Benämning, Antal i lager, Utgående etc. Tryck Fortsätt. 
5. Välj Listlayout och ange antal kolumner som motsvarar antalet fält du valde in föregående steg. Tryck Fortsätt. 
6. Tryck Fortsätt (Definiera utskriftsdialog). I nästa steg markerar du att du vill kunna göra urval på registret ArtLager samt markerar om du vill kunna skriva rapporten på Fil och Pdf. 
7. Tryck på Fortsätt och Slutför. När guiden avslutats kan du förhandsgranska rapporten med skrivarikonen i Rapportgeneratorn. 

Rapporten finns sedan i din utskriftslista där det står Inlästa/Skapade... 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Helene, precis vad jag var ute efter!

Linda_37
MEDLEM

Och för att få bort det i Vsma 1000?