Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

h-matson
MEDLEM

Ser inte kontonummer vid i listläget på leverantörsfaktura

Hej

När jag lägger in leverantörsfakturor så saknas kontonummer. Eller dom saknas inte men listan som kommer upp är tom. Skriver jag t.ex. 5 så är listan tom, men om jag skriver färdigt, t.ex. 5460 och trycker Enter så kommer det upp förbrukningsmaterial 5460 på raden som det skall. Detta är jobbigt när man inte vet exakt vad man skall ha för konto. Det är lika i version 2018.2 och 2018.3, men bara på leverantörsfakturor. När jag lägger in verifikat i bokföringsdelen så blir det inte så.

3 SVAR 3
Jessica_
UTFORSKARE

Hej,

Det skulle vara så att du har Benämning förvalt istf Konto, i rullgardinsmenyn i kolumnen Konto. Se bif. bild.

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej h-matson!

Detta är ingenting som är ändrat i programmet. Kontrollera dels så att du inte har valt att sortera kontona enligt benämning och inte enligt Konto, som Jessica visar ovan. Och annars får du kontrollera under Arkiv - Inställningar - Programinställningar så att du har en markering för Visa lista automatiskt vid sökfält

//Linnea
h-matson
MEDLEM

Hej
Jo, jag missade att det var så. Men det hoppar tillbaka till benämning igen. Jag måste kolla på detta lite mer strukturerat så jag förstår vad som händer. Har man ändrat så skall det ju inte ändras till baka av sig själv.