Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skapa beställning till kund av en order

Om man ska skicka varor direkt från leverantör till slutkund så måste man dels lägga upp en beställning med avvikande leveransadress samt dels lägga upp en order till kunden på exakt samma artiklar. Skulle vara väldigt bra om man kunde tillverka en beställning från en order eller tvärtom. Nu blir det en väldigt massa manuell kopiering hela tiden.

7 SVAR 7
A-HD__
MEDLEM

Du skapar beställningen direkt från ordern och ser till att överför leveransadress är ikryssat på flik 2 på kundordern.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Du ser. Det finns ju redan. Kanon! Tack för tipset! Men om man vill byta leverantör till annan än huvudleverantören. Går det? Samt går det att göra åt andra hållet? Alltså skapa order från beställning?

Tror inte att det går från andra hållet - däremot byta leverantör går utmärkt!
Fd medlem
Inte tillämpbar

OK. Tack för bra info. Hur byter man då leverantör smidigast? För om man gör det först när man kommit till beställningen så behåller väl beställningen huvudleverantörens artikelnr och inte uppdaterar till andra leverantörens artikelnr utan att man måste uppdatera varje artikelrad för sig. Eller kan man byta leverantör innan man kommer till beställningen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

När du skapar en beställning från order blir det huvudleverantören på artikeln som plockas upp i beställningen. Man kan när beställningen är skapad byta leverantör i huvudet, men precis som du nämner uppdateras inte priserna på artikelraderna. Utan man måste plocka upp dem på nytt efter byte av leverantör för att få rätt priser. 

Det går inte i dialogrutan vid "skapa beställning" byta leverantör utan det är alltid huvudleverantören som föreslås.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Tack för info. OK, som jag trodde. Vore bra om man innan man gick vidare till beställningsläget kunde byta leverantör om man vill. Detta för att få rätt artikelnr samt pris direkt på andra leverantören utan att behöva uppdatera varje rad. Kanske något till en kommande uppdatering?
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej.
Bra synpunkt, jag tar den vidare till kommande versioner.