Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daavvan
UTFORSKARE

Skapa flera avtal från avtalsmall till samma kund

Jag ska börja använda mig av avtalsmallar och avtal i visma adm 2000 men har följande problem/fråga:

Vissa kunder äger flera fastigheter och har samma typ av avtal för dessa olika fastigheter men med olika förutsättningar, exempelvis olika start-/slutdatum, olika konton för respektive fastighet eller motsvarande och vill därför ha separata fakturor på respektive fastighet.

När jag skapat ett avtal för kunden på den ena fastigheten kan jag inte längre skapa ett till avtal på samma kund utifrån samma mall, varför? går det ändra någon inställning så detta fungerar?

 

Tack på förhand!

3 SVAR 3
Annika36
UTFORSKARE

Jag håller inte själv på med avtalsmallar men kan du inte kopiera den aktuella avtalsmallen och bara döpa om den med något tillägg i namnet?
Daavvan
UTFORSKARE

Jo det kanske man kan men vad är då vitsen med avtalsmall? Kanske är bättre att kopiera avtalet som redan är skapat utifrån mallen och hoppas det fungerar att lägga på samma kund. Jag får helt enkelt prova.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Avstalsmall är smart att använda om du ska skapa likadana avtal för flera kunder där inställningarna är samma, till exempel samma avtalsperiod, fakturaintervall mm.
I detta fallet låter det klokt att kopiera själva avtalet istället och därefter fakturera avtalen.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~