Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skicka Elektronisk faktura den senast inloggade syns alltid - Administration

För att skicka Elektronisk faktura till kund så vill Visma 2000 ha mig inloggad på Visma Online. Jag har ett konto och det fungerar bra. Ska en kollega på sin dator skicka en elektronisk faktura behöver denne skapa ett konto på Visma Online för att kunna skicka Elektronisk faktura.
Gott så!
Till problemet. 
Varje gång jag loggar in och någon annan skickat Elektronisk faktura så ser jag deras inloggningsuppgifter och får lägga in mitt och logga in. Sen när min kollega går in på visma ser hon nu mina uppgifter för inloggning när hon ska skicka E.fakturan. Men hon har glömt sitt lösen och kan då inte skicka en E.faktura.

Ringer till supporten får till svar att administratören (min chef i detta fallet) kan starta visma på servern, logga in och klicka i spara uppgifterna och då kommer inte vi andra användare få upp någon förfrågan framledes utan vi kommer alla kunna skicka E.Faktura. 

Men nä, det hjälpte inte. Känns sån onödigt att behöva logga in och mina kollegor då blir utloggade och måste logga in på sig igen nästa gång de ska skicka efaktura.

Solklart?

3 SVAR 3
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Carola,
Gällande din kollega som inte kommer ihåg sitt lösenord, så väljer hon Glömt lösenord i inloggningsrutan på Visma online. 
I programmet så kan ni ha behörighetskontroll vid inloggningen, då anger den som loggar in Signatur och lösenord, och den är kopplad till personens e-postadress. Vilket får till följd att den personen också är inloggad online. 

Ha en fortsatt bra dag!

/Annelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är löst med lösenordet. Men inte att den senast inloggades uppgifter kommer upp så snart man behöver öppna en faktura eller framförallt ska skicka en elektronisk faktura. Mina uppgifter i rutan jag blir promtad med att logga in i visma online har då sen senast ändrats till min kollegas mail då hon var inne senast. fast på sin dator och det var det supporten sa skulle lösas med att min chef startar visma på servern och loggar in där på visma online och klickar i spara lösen. Så ska vi andra inte bli promtade online visma användarnamn och lösen
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Carola! 

Har du lagt in detta i era företagsinställningar?
Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster. Där inne till höger får du fylla i er epostadress samt lösenord till Visma Online så ska det sparas. 

Ha en bra dag! 

/ Emma