Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skicka bokföring ang kundfaktura- och inbetalningsjournaler

Vi är två stycken som jobbar för ett företag med bokföring/reskontror. Då vi sitter på var sitt ställe med Administration 500, så undrar jag (som sköter kundfakturering och kundinbetalningar) hur jag på ett smart sätt kan överföra dessa uppgifter till tjejen som gör bokföring och sköter leverantörsfakturor - kan jag ta ut en SIE-fil som hon kan lägga in automatiskt? Vi vill gärna undvika att hon lägger tid på att manuellt bokföra kundfaktura- och inbetalningsjournaler. Ulla Lennartsson

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Om jag förstår dig rätt så räcker det att hon får verifikationerna som avser faktura- och inbetalningsjournalerna. I så fall kan du exportera en sie-fil och skicka till henne. Det går inte att exportera själva kundfakturorna så att hon får tillgång till reskontran utan bara verifikationer.

För att skapa en sie-fil med enstaka verifikationer går du via Arkiv - Export - Verifikationer. Har du olika verifikationsserier får du välja en i taget och sedan ange vilken/vilka verifikationer du vill exportera. Du startar sedan exporten och får välja var du vill spara din fil.

Ni kanske är nöjda med arbetssättet ni har idag men jag tänkte passa på att tipsa om vårt program Visma eEkonomi som jag tror skulle kunna passa er. Detta är ett program som man använder på webben, vilket innebär att ni kan arbeta i samma företag var ni än befinner er så länge ni har tillgång till Internet. Jag ber gärna en kollega ta kontakt med dig om du vill ha lite mer information om detta. Bara återkom här i så fall.