Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Skicka e-postfakura via Microsoft Outlook 365.

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-02-12 10:38 )

Funktionen skicka faktura via e-post fungerar ej om du använder Microsoft Office 365. Är det något ni håller på att arbeta med? Eller är det inte aktuellt för närvarande. Om så är fallet bör ni meddela era kunderna att inte installera Microsoft Office 365.

17 SVAR 17
Highlighted
CONTENT PRODUCER

Re: Skicka e-postfakura via Microsoft Outlook 365.

Hej!

Jag kikar på detta och återkommer till dig!

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Gerd,

Vilket Office 365-paket har du?

För att skicka e-post från Visma Administration krävs att det finns ett lokalt installerat e-postprogram på din dator. Vad jag kan se följer det med skrivbordsversioner av Office programmen i Small Business Premium paketet.

Vi vill absolut inte vara otydliga med vad som krävs för eposthanteringen i Visma Administration, vi får titta på hur informationen ser ut. Möjligheten att skicka epost från internettjänster tex hotmail, gmail osv är annars ett önskemål som vi bevakar och kommer se över i framtiden beroende på efterfrågan.
NY MEDLEM

Hej! Såg denna 3 år gamla korrespondens. Är det här problemet löst? Har nyligen fått Office365 med Outlook 2016 och det funkar inte att skicka epostfaktura.
Highlighted
UTFORSKARE

Ska man ha Windows 10 för att det ska fungera?
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Agneta F och Helen!

Det ska fungerar att använda Outlook 2016 tillsammans med Administration så länge Outlook är lokalt installerat på din dator. Office 365 ska fungera med andra operativsystem än bara Windows 10 så som tex Windows 8 och Windows 7. Får ni något felmeddelande när ni försöker skicka epost via Administration? Ring 0470-70 62 00 eller chatta annars med oss på supporten så ska vi nog kunna lösa det.

/Fredric 
Highlighted
UTFORSKARE

Tack för svar. Undrar nu ödmjukt; HUR skaffar man Lokalt installerad Outlook?
Jag har nu idag https://outlook.live.com
Det verkar webb baserat. 
Highlighted
NY MEDLEM

Hej! Jag överlät det hela till vår IT-avdelning så problemet är löst. Det var dock inte helt enkelt såvitt jag förstår.

Highlighted
NY MEDLEM

Hej!

När man skickar faktura via mail (Outlook 2010) så blir förprogrammerade texter fel vad gäller åäö.

Texten:
Hej!

Översänder härmed faktura.

Med vänlig hälsning,
#FNAMN#

Blir:
Hej!

Vversdnder hdrmed faktura.

Med vdnlig hdlsning,

Företaget AB

--

Vad kan detta bero på? Ämnesrader funkar dock bra så det får mig att det inte är Outlook det är fel på.

Highlighted
NY MEDLEM

Hur fungerar Visma med 365 efter nya databasen?